Ответ, 208.

Ответ, 208.

Понеже в сей истории, в Прологе, Иоанна Маркионова еретиком нарицает; в Минеи же Четьи, в житии Савы Освященнаго, не тако глаголется, но: "Сава Иоанну вопияше: аще не послушает, тогда аки еретик прокленется". Зде убо не нарече Сава его еще еретиком, но аще не послушает, тогда аки еретик прокленется. Сие бо речение "проклянется" глагол есть безличный и будущаго времени, — тако бы рещи явленнейше: аще не обратится от своего обещания, но до конца в нем пребудет, то будет проклят от всех. Но яко вмале пришедших в ересь и учители церковнии не еретиком, но заблудником называть повелевают, якоже премудрии Иероним и Максим Грек Ответ, 208. пишут, сей обычай церковь святая за ради надежды исправления имеет, еже не абие вмале в противности кия впадших еретиками нарицати: ибо сицева вещь и над святыми случашеся, якоже о преподобном Герасиме, иже на Иордане, и о святем Григории, отце Григория Богослова, и о прочих, от каковы любо простоты намале впадших в еретичество; но не глаголются быти еретики. А наипаче от повести оныя о иереи некоем святом, речи некия севирианския ереси над божественными тайны приглашающем, емуже и ангел Господень сослужаше, рещи подобает (о нем же и ты в 223-м вопросе, аще и со иным разумом, надпомнил еси). Его же егда Ответ, 208. диакон, от Константина-града пришед, зазре в том, иерей же ко ангелу, аки спираяся, глагола: почто толико время замолча? И той ему отвеща, яко Бог положи человеком от человек исправлятися (Грамат. Иосиф., л. 32, в предисл.).

К сему же и сие припомянем, како оный мних ради поятия дщери идольскаго жреца отречется Христа, обаче идол отвеща жерцу: не дади ему дщерь в жену, яко еще Христос от него не отступает, о чем в Прологе генваря 16. Чтем же и в Лимонаре, во главе 4-й, яко по отгнании оригенистов от некия обители, авва Леонтий, вшед в церковь, виде одесную олтаря ангела Божия и слыша Ответ, 208. глас: отнележе посвящен бысть сей олтарь, мне поручен. Или и у самаго Савы не бяше ли оригеновы ереси обитель некая? Обаче коликою любовию он снисходил им в долготерпении за надежду исправлении, чти в житии того.

И сия приведохом ти не того ради, акибы и еретики самые Дух Божий имут, но увещательно предлагающе, да не мниши кого, вмале от простоты, или некоего ради устрашения впадша в кое зло, быти уже еретика и благодати Божия обнажена. Свидетель бо нам есть сему и святый Исаак, глаголя: яко "не егда содеем грех, бываем грешнии, но егда не возненавидим грех и не раскаемся в Ответ, 208. нем". Никон, слово 63 к концу.

Свидетельствует же сему и сам святый Сава, возопивый на Иоанна: "да не сотворит общения с Севиром! аще ли (рече) не послушает, то от всех отец пустынных, аки еретик, проклянется". Коего обличения отец Иоанн устыдеся, отвержеся Севира, и прочая чти в житии святаго Савы. Зриши ли, яко и отец Сава (яко же и выше речеся) не конечно еретиком Иоанна нарек, но егда бы увещаний их не послушал, тогда бы к сущим еретиком причтен был.

Темже в Прологе еретиком наречен бысть Иоанн дерзновеннейше, вопреки самой истории о преподобнем Саве, показуется.

А еже кую злобу Ответ, 208. на Иоанна Постника (по Прологу, аще в Минеи и несть сего) сей Иоанн показа, и то самыя вещи естество являет, яко по настатии патриаршестем должный плод обета нача открывати, и сих ради вин негли и истории сочинителю тако Иоанна еретика быти написати от ревности случися, и промчеся сие имя в роды. Истиною же Иоанн не пребысть еретиком, но православен и скончася. И тако сие ему имя и странно в наших ведениих быти, православному еретиком глаголатися, якоже страннейше есть и вышереченным святым, вмале поползнувшимся в ересь, еретиками нарицатися. Верно есть слово сие и всякаго приятия достойно.


documentaouhbtp.html
documentaouhjdx.html
documentaouhqof.html
documentaouhxyn.html
documentaouifiv.html
Документ Ответ, 208.